Saturday, October 9, 2010

RAIN OH RAIN

Okay ni bukan nak cerita pasal mamat korea yang hot ”nama saya rain” tu ye..iye..bukan yg berlakon full house tu(tu jela movie yg ko tau die belakon)

Tapi kan nak cerita pasal hujan..ye saya tahu yang tengah baca post ni mesti kata ”gile ape cakap pasal hujan mcm la aku xtau hujan tu mende
saya x cakap pon awak tak tahu dan saya tak la gila(emosi tiba2)



Tengah2 saya taip entri kali ni kan kat rumah saya tengah hujan.ye hujan yang sangat2 lebat.syukur xde bunyik guruh.saya takot guruh sikit.tapi kan teringat pulak waktu kecik2 ustaz ada pernah cerita kalau time guruh tu tanda nya allah swt tengah bunuh syaitan dia tembak2 syaitan sampai mati.tu yang x boleh duduk dalam toilet sebab setan suka menyorok dalam toilet..time hujan lebat jangan merayap2 time tu takut terkena tembak dengan petir..pastu ada lagi yang cakap time guruh jangan menjerit nanti bisu,pekak etc..haha macam2..

Tapi bila da besar macam ni fikir rasional nya yela..kan lebih baik buat benda berfaedah tengah2 hujan lebat guruh2 petih segala macam ni.macam baca al-quran tak pon selawat and berzikir ke..comfirm hati rasa tenang je takda takut2 da.(ni kes takot black out n takut jumpa benda2 yang tak patut)tak kesah la korang nak baca quran sebab apa asalkan korang masih ingat untuk cari and baca quran tu..(wah2 da macam ceramah agama da ni)

Berbalik pada keadaan sekarang..saya rasa bahagia sangat selepas 2791721027101 tahun tak hujan. (okay tipu =,=”)




Best nya!!benda yang selalu buat time hujan2 ni mesti mandi hujan..seronok sangat2 bila ingat time kecik2 dulu..tak sabar tunggu hujan mandi hujan ramai2 dengan kawan..pastu main bot kertas ingat lagi dulu jiran ada satu pokok yang daun dia macam bentuk sampan suka cabut2 pastu main lumba2 sampan siapa tenggelam dulu kalah..haa habis botak pokok pakcik tu and dia bising2 siapa cabut daun dia..sorang pon tak nak ngaku..tapi sebagai anak yang baik cici angkat tangan dan mengaku cici yang cabut(okay tipu..bahaha..jangan harap nak ngaku =P)

Tapi kan bila dah besar ni tak boleh dah nak mandi2 hujan apetah lagi nak menari dalam hujan.memang komfem kene aim kalau buat camtu ”gedik gila minah ni nak mandi hujan,tebiat ke hape,nak tarik perhatian la tu and so on"

Waaa rindu nya zaman budak2..nak jadi budak balik....nak nak nakkk~


p/s:isk isk…siap nampak macam hujan tu tengah lambai2 lagi panggil cici...=’(

3 comments: