Tuesday, August 23, 2011

DONT FALL IN LOVE IF U’RE NOT READY FOR THE PAIN


Sometime kita tak boleh nak elakkan diri dari berkata hidup ini kadangkala tidak adil.. Terdetik di hati kenapa dunia ni kejam sangat.. Kenapa saya perlu lalui semua ini??

But you know what.. Tuhan itu maha adil.. Dia sayangkan hamba nya sebabkan tu hamba nya tak henti2 di uji sebab tuhan nak tengok sejauh mana hamba nya itu taat padanya.. Kita je yang tak sedar2. Tak reti nak muhasabah diri. Sometime it’s all about karma baby.. And wheel of fortune of course. Kadang kala kita di atas dan kadang kala kita di bawah.. It’s rule of living. And bila kita buat baik kat orang kita akan dapat ganjaran nya but if kita buat jahat dekat orang nak ambik kau penumbuk satu(ehh jangan ganas sangat)..of courselah kan one day orang akan buat jahat kat kita balik. Plus, SHIT HAPPEN, so deal with it~

Okay pernah tak korang fall in love dengan siapa2 dan orang tu tak boleh terima korang? Dan pernah tak orang suka korang tapi korang tolak perasaan orang tu pasal korang tak leh terima orang tu? Actually kan situation ni sama je.

CONTOH SITUASI(semangat bagi situasi):
A suka kat B. B suka kat C. So B tolak cinta A. Tapi C suka kat D. So C tolak cinta B. Anggap la korang tu B. Korang tolak cinta A,so korang macam bengang dengan A sebab A maki2 korang sebab tolak cinta dia. At the same time korang maki C sebab tolak cinta korang. Korang faham tak? Yang korang ni tak ubah macam ketam ajar anak berjalan. Cakap orang tapi sendiri tak betul. So deal with it lah kan.

Jahat ke bila kita tolak cinta orang? Habis tu kalau 5 orang datang tagih cinta kau tak kan kau nak terima lima orang tu? Nak tak nak kena la menolak. Tapi dengan syarat jangan la memaki ke. Cakap elok2 elakkan bahasa kesat. Kalau takut orang tu ngamok ke buat bukan2 tak yah cakap dalam phone or jumpa pon tak apa. Apa guna SMS??

Sometime people come into your life just to teach you how to let go.. Tak ada manusia yang sempurna dalam dunia ni. Semua pernah buat silap. Dan kita tak kan mampu jaga hati semua orang. Okay let say saya bagi lagi satu situation. Kita kenal laki tu dari umur kita 18tahun. Then dalam masa 7 tahun kita kawan tu macam2 orang yang lagi better kita jumpa. Yang obviously boleh dijadikan calon suami or isteri. Time tu pon umur kita dah 25 dah boleh kahwin pon. Jadi tak kan kita nak stay dengan orang yang sama sampai bila2 yang tak nampak masa depan nya dengan kita. Lain case nya if suka sama suka. Bagus la hubungan tu mampu bertahan. Tapi bagi kes yang tepuk sebelah tangan macam mana?maybe its sound cruel. But truth is always as ugly as it is. Tak kan semata2 nak jaga hati dia hati kita sendiri tak terjaga? Sometimes it's better push someone away to shield yourself from the pain they cause.Jahat ke kita menolak hati orang tu untuk future person yang berkemungkinan besar adalah jodoh kita sebenarnya?


Once a guy who recently had a breakoff with her girlfriend was asked………..
Have u left your girlfriend or she left you???he smiled and answered .........
LOVE LEFT US !!!!

Ye..cinta yang meninggalkan hubungan mereka..bukan cik boyfriend atau cik girlfriend.Saya sendiri pernah ditolak dan menolak. Saya tahu perasaan berada di dua2 tempat..so much pain. But life must move on kan. Fate controls who walks into your life, but you decide who you let walk out, who you let stay, and who you refuse to let go. Sometimes God brings a person to us just for us to grow as a person. Some people are lessons, others are blessings. Jadi terima semua nya dengan redha. Kuatkan semangat. Mencintai tak semesti nya memiliki.

Sedikit kata2 semangat:
Dont tie your heart to a person who has nothing to offer you.. Let it go.. It might hurt for a while but when u get over it.. You'll see it better.. Everyone that mistreated you and walked out of your life only made room for new ones just waiting to walk in and treat you right.

Ye.. Ini yang menguatkan saya untuk melalui hari2 yang mendatang..=’)
Tuhan je tahu apa yang terbuku di hati. Maafkan saya kerana melukakan dan saya maafkan anda kerana melukakan. Jodoh allah adalah benar. Kita hanya perlu menunggu untuk masa yang sesuai..

bisik2: Isn’t it ironic?? We ignore the ones who adore us.. Adore the ones who ignore us.. Love the ones who hurt us & hurt the ones that love us..

8 comments:

  1. tp mcmana pula jika dia menyayangi dan menyintai seseorang dan akhirnya dia sendiri yang melepaskan org itu atas alasan tidak mahu dokongkong , mahu kwn dengan sesiapa, mahu keluar dgn sesiapa, sebenarnya itu bukan alasan tp itu sebenarnya bermaksud org itu belum matang lagi dalam menentukan apa yg di cari dlm hidupnya... jgn mainkan perasaan org...

    ReplyDelete
  2. Cinta dan perasaan itu bukan mainan jadi, fikir laa baik2 sebelum membuat keputusan dan meluahkan sesuatu yang akan kamu sesal... bila ada depan mata, dia kita anggap merimaskan, menyebok, tp bila dh tiada... kita yang sesal, peluang itu ada.. gunakan dengan sebaik mungkin...

    ReplyDelete
  3. Mr.S:
    like i said..
    Sometime people come into your life just to teach you how to let go and Sometimes it's better push someone away to shield yourself from the pain they cause.. its not about matured enough or not..if u wanna talk about matured..mybe bila dia melepaskan orang tu adalah masa dimana dia betul2 matang bila dia dapat berfikir dengan baik apa yang terbaik..sebelum tu mungkin dia syg..syg kerana ikutkan hati..org tua2 kata ikut hati mati..tapi bila dah difikir masak2..mungkin melepaskan adalah jalan yg terbaik..kadang2 kita mungking mmbuat kesilapan dalam hidup..manusia xpernah lari dari kesilapan..tapi kesilapan tu juga yang mematangkan dan dapat dijadikan pengajaran..

    ReplyDelete
  4. pengajaran yg amat bermakna... kdg2 kita akan terus mengulanginya..tanpa kita sedar yg kita telah mgulangi 1 bnda yg x spttnya..emmm... sory nyampuk...

    ReplyDelete
  5. akak suka dgn kata2 semangat tu... :)

    yg terbaik buat org yg terbaik shj.... so jgn sedih2sgt, redha.... & move on... :)

    ReplyDelete
  6. dont make easy things complicated...live life cool ;)

    ReplyDelete
  7. alam: ehh its okay..x nyampuk pon..
    yupp..for me tiap2 benda yg terjadi i cuba terima as pengajaran..=)

    ReplyDelete
  8. kak melati: insyaallah kan kak..yg baik untk yang baik..cuba terima dgn redha..hanya tu yang akan buatkan kita mampu menghadapi hari yg mendatang

    ReplyDelete