Wednesday, June 2, 2010

DIARY ATAU JOURNAL

Waahh lamanya tak bercakap tentang hari2 dalam hidup saya. You know, like a diary. Or a journal. Baiklah, saya ada satu tarikh untuk saya tuliskan (err..taip maksud saya)di sini, you know, like a diary. Or a journal. Hehe cukup annoying la cici. Okay, mari pilih tarikh 1 Mei hehe..

Ada apa dgn 1 mei??

Mengapa dan kenapa??

*bukan bende same ke?? T_T

Tanggal 1 mei tepat 12 mlm..ci telah berjaya meng’move on’kan diri ci dengan meninggalkan yang lama dan memulakan dengan yang baru..

Xpaham??

Maksud saya?

Iya2..sabar nak terangkan ni..

There’s one guy that suddenly dtg dlm hidup ci dan buat hidup ci mcm lip lap2 lampu kelip2..

*Ehh xseswai sbb die kjap padam kjap nyale..

X2..die mcm rainbow..Lps hujan..die dtg..Time ci bersedih dia akn sntiase sinari idop ci dgn warna2 yg dia ada..Mcm pelangi lah..

*ke laut lagi

Okay serius..ci da lama kenal dia..boleh kata sblm ci masuk unisel lagi.time akhir tahun 2008.tp sangat jarang contact.tak pon senang kata da setaun lost contact.

suddenly..tiba2..(annoying kan ayat ni??)T,T

oh come on..tolong la plz help (lagi annoying)=,=

okay serius.1 day this guy tegur ci kat fb.n i was like..

”-------------“ mcm ni ke tanda speechless??(tolong bayangkan skrg saya speechless)

N kitorang pon mcm chit chat then tukar number fon..

Act b4 this dia ada da no ci but sbb b4 this pkai maxis n suddenly tiba2(buat lagi annoying) beralih arah pada celcom..maka terlost contact la kami disebabkan kondisi henpon yg sedang demam maka number2 kawan lama semua pon hilang.

Maka this guy pon tanya la “u tuka number ek??xpkai da number maxis 2?

Saya dengan berkobar2 nya menaip mesra..

xla..i da tuka celcom u msj je no i ni k??O13-XXX XXXX ada bunyi mesra ke?? T_T

Dan kebetulan pula ktorg ni berjiran di unisel.Satu taman di taman ilmu.Cuma dia dudok belakang la jarak 2 baris gitu..tapi description dekat nya rumah kami ni jalan kaki pon xmengah sangat..hehe..dekat la juga kan??

Then 1 malam tgh2 nak hantar buku dekat coursemate yg dok umah belakang entah mcm mana tayar kete ci pecah..okay bukan entah mcm mana..tp saya langgar divider longkang..tetap bukan salah saya..jalan tu gelap okay dan kereta lain parking tepi jalan sampai jalan 2 hala pon jadi 1 hala..maka jalan jadi sempit.maka ci pon terlanggar la divider tu sebab jln gelap dan sempit..masih salah saya ke??

(okay cici..got it..tidak perlulah font size besar merah segala..)=,=

baiklah bak kata ibu

ibu:“kalau hati2 mesti tak langgar kan

maka....

cici:”------------- ini bukan speechless..ini tanda muka tgh buat muncong x puas ati.

tsk tsk *akur terhadap orang yang mengandungkan ci 9bulan.

Okay serius.then tgh2 nervous yang amat sangat sbb tayar yang mmg x boleh tolong da kemik habis..saya dengan automatic menekan butang contact..search..M..call..

Ci pon cerita la kat dia psl tayar kereta ci tu.n dia tanpa disuruh.

tukang tukar tayar:“nak i tgk kan x?mane taw i ley tlg

tukang pecah tayar:“ehh u taw ke tuka tayar?

tukang tukar tayar:laa..i blaja automotive kan dulu

tukang pecah tayar:owh ye lupe..tapi xsusahkan ke??”(haha ayat biasa)

tukang tukar tayar:xla..umah u no bape?i dtg skng

n then beliau pon dtg dan tlg tukar tayar kereta saya..beliau comel..malu2 sahaja time tukar tayar..tunduk sepanjang masa..selesai tukar beliau pon balik..then ktorg mcm start meet each other dinner sama2..rumah dekat kan??plus ci pon x ada siapa2 nak temankan..huu..

berbalik pada 1 mei..

setelah mengenal hati budi masing2 walaupon xhabes kenal lagi..asal ada minat hati terpaut pon cukup kan??

Maka tanggal 1 mei tepat 12 mlm dia pon approach ci..Sumpah comel..dan sgt kelakar..Sbb dia putih n bila malu muka teros berubah jadik pink even time malam pon boleh nampak muka dia yang pink.

Sebenarnya kan..ci rasa ci cuma nak bagitahu ci dah bersama seorang yang baru..setelah dilukakan dengan yang lama..tapi kenapa cerita meleret2 macam tulis essay spm je ni??haih..

p/s:btw 1 mei pon hari jadi dia jugak..dia kata saya hadiah hari jadi dia yang paling best..

*S A Y A S A N G A T T E R U J A;)

p/s:5th june..skrg kami hanya berkawan..kenapa??rasa lebih senang begitu..teman tapi mesra..ade jodoh xkemane kan??=)

2 comments: